Home / werk / Online marketing, zonder doelstellingen is het niets….

Online marketing, zonder doelstellingen is het niets….

Online marketing, zonder doelstellingen is het niets….

Online marketing. Wat moet je er als bedrijf nu eigenlijk mee? Veel bedrijven hebben dat dilemma. Er is van alles mogelijk en je ziet ook veel succesverhalen. Zowel op social media, als via SEO of e-mailmarketing. Er zijn legio mogelijkheden. Maar moet je hier nu zomaar aan beginnen of dient er eerst goed nagedacht te worden over een achterliggende strategie.

De titel is wellicht enigszins overdreven. Natuurlijk zijn er goede voorbeelden van online marketing campagnes zonder duidelijke strategie. Vooral op bijvoorbeeld Google AdWords is dit prima mogelijk. Echter gaat het in veel gevallen toch echt vaak mis zonder een gerichte strategie en doelstellingen.

Laatst zat ik weer bij zo’n bedrijf. Een grote multinational waarvan je toch mag verwachten dat ze de zaakjes allemaal prima op orde hebben. Een groot bedrijf dat eigenlijk zonder marketing en met pure expertise groot is geworden maar in de crisis enorm gekrompen is en sinds een tijd druk doende is met bijvoorbeeld social media. Af en toe wordt er zo een Ad Hoc een berichtje geplaatst en het bereik daarvan is niet verkeerd. Echter, wat bereiken ze hier nu eigenlijk mee buiten naamsbekendheid (wat natuurlijk goed is) om? Hoeveel mensen gaan daarvan naar de website en hoeveel mensen zoeken hier ook naar producten of diensten? Draagt het bij aan de doelstellingen die ze als bedrijf hebben of is het schieten met hagel?

Wat nu als je samen met een online marketing bureau eens duidelijk gaat bekijken hoe je met social media een bijdrage kunt leveren aan het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen? Zij geven je professioneel en effectief social media advies waardoor je daadwerkelijk effectief te werk gaat.

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor social media maar ook voor andere online marketing activiteiten. Kijk hier eens goed naar!

Top