Home / Zorgwelzijn / Sterrenregen

Sterrenregen

Sterrenregen voor gastvrijheid bij Rivas Zorggroep

Rivas Zorggroep heeft ook dit jaar voor de gastvrijheid in alle woonlocaties en het Beatrixziekenhuis een uitstekende beoordeling gekregen. In de Sterrengids van Gastvrijheidszorg met Sterren 2014 zijn in totaal 73 sterren aan Rivas toegekend. Dat is, vergeleken met vorig jaar, een groei van 4 sterren.

In de categorie ‘Verpleging en verzorging’ hebben bijna alle verpleeghuizen van Rivas dit jaar vier sterren behaald. Woonzorgcentrum De Waalburcht in Papendrecht behaalde vorig in deze categorie de eerste plek met vijf sterren. Vanwege deze notering werd deze Rivas-locatie dit jaar niet beoordeeld en mag nog een jaar de vijf sterren behouden. Datzelfde geldt voor verpleeghuis Judith Leysterhof in Hardinxveld-Giessendam. Het verpleeghuis bereikte vorig jaar met vier sterren de eerste plek in de categorie ‘Kleinschalig wonen’. Vertegenwoordigers van Rivas en deze woonlocaties zaten dit jaar in de jury van de Sterrengids.

Oog voor bewoner en patiënt
‘Wij willen uiteraard op alle Rivas-locaties zorg leveren met oog voor de patiënt, bewoner en cliënt’, zegt Kees Heijblom, lid van de directie van Rivas. ‘Naast goede zorg en de juiste behandeling verwachten mensen ook respect, betrokkenheid en gastvrijheid. Door het creëren van een prettige omgeving en het leveren van mensgerichte zorg biedt Rivas die extra gastvrijheid. Het is natuurlijk heel fijn dat dit op deze wijze wordt gewaardeerd en dat we hiervoor erkenning krijgen.’

Trots
‘We zijn trots op dit mooie resultaat’, vervolgt Heijblom. ‘We werken continu aan het optimaliseren van onze zorg. De medewerkers en vrijwilligers houden zoveel mogelijk rekening met de wensen van onze bewoners en patiënten. Dat noemen we mensgerichte zorg volgens het Planetree-concept waarmee binnen Rivas wordt gewerkt. Met deze mooie beoordeling voor gastvrijezorg zien we dat dat zijn vruchten afwerpt.’

Gastvrijheidszorg met Sterren
Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van gastvrije zorg in zorginstellingen. Het doel is de kwaliteit van leven van bewoners en patiënten te verbeteren. Gastvrijheid en klantgerichtheid nemen een steeds grotere plaats in. Belangrijke onderdelen daarvan zijn gezond en lekker eten en genieten van een goede maaltijd in een prettige ambiance. Bij de jaarlijkse beoordeling spelen sfeer, een prettige omgang met bewoners en hun familie en eten en drinken een belangrijke rol.

Meer informatie
Voor meer informatie over de zorg van Rivas kan contact worden opgenomen via Rivas Zorglijn 0900-8440 of www.rivas.nl.

Top